Kako organizirati (i dekorirati) police za knjige?

U današnjem bih postu s vama željela podijeliti nekoliko savjeta o organiziranju i dekoriranju polica za knjige.

Kao što znate (ili ne znate), jako volim čitati. :) Iako sam u posljednjih godinu, dvije korice knjiga (posebno beletristiku) zamijenila s aplikacijama za čitanje, ipak neke knjige volim imati i u fizičkom obliku. Teško se nama knjigoljupcima odreći korica i papira, zar ne? :P



Pa, krenimo redom...

1. Složite kolekciju svojih omiljenih knjiga
Pregledajte knjige koje posjedujete i ostavite one koje su vam drage ili znate da će nekome koristiti u budućnosti (npr. lektirna djela), a ostale prodajte, poklonite ili donirajte. 

Iskreno, nikad mi nije bilo jasno zašto ljudi izlažu knjige koje im ništa ne znače, ili još gore, kupe neke knjige samo zato da popune prostor na policama. Ako netko ne voli čitati, onda mu u principu i ne trebaju police za knjige ili na njima može izložiti neke druge stvari koje ga čine sretnim, na primjer, Lego kockice, razne kolekcije i sl. 

Da se razumijemo, ni moja kolekcija knjiga nije savršena - nekih bih se knjiga s police rado "riješila" jer mi više nisu zanimljive, a neke bih definitivno željela kupiti u papirnatom izdanju i izložiti ih, ali mi nikad nije bilo privlačno kupiti rendom knjige samo kao dekoraciju.

2. Organizirajte knjige prema vrsti, abecedi ili boji naslovnice
Omiljene knjige možete organizirati na različite načine. Svoje sam knjige organizirala prema vrsti - krimići na jednu policu, stručne knjige na drugu itd. Tu i tamo je moj dragi suprug umetnuo svoje knjige, jer su mu, eto, baš tu odgovarale, ha ha ha. 

Ako imate hrpu dragih knjiga, možda bi ih bilo najbolje organizirati po abecedi, a ako ste pak vizualni tip i pamtite boje naslovnica, možete ih rasporediti prema boji - crvene korice na jednu policu, žute na drugu, plave na treću... Glavno da vam organizacija ima smisla. :)


3. Poredajte knjige vertikalno i horizontalno
Knjige ne morate složiti samo vertikalno, kao na gornjoj slici, nego ih možete poredati i horizontalno. Ako vam se pak ne sviđa boja korica ili više preferirate neutralniji luk, knjige možete okrenuti i naopačke, kao ja.



4. Iskoristite dekorativni predmet kao držač za knjige
Ako vam knjige neće stajati uspravno, ne trebate kupovati držače, nego jednostavno iskoristite predmete koje imate - svijeću ili staklenku napunjenu školjkama.


5. Dodajte i druge dekorativne predmete
Iako police za knjige prvenstveno služe za organiziranje knjiga, oku su ugodnije ako dodate dekorativne predmete - suvenire, okvire s fotografijama i slično. No, pripazite s dekoracijama - izložite samo one dekoracije koje su vam drage i na nešto vas podsjećaju. :)


6. Ostavite mjesta za sezonske dekoracije
Budući da ne volim dekorirati cijeli stan u sezonskim bojama, na polici sam ostavila mjesta za sezonsku dekoraciju pa ako ste slični meni, možete iskoristiti ovaj savjet. Ovaj put to je vaza sa svijećom i češerima, a ostale dekoracije možete pogledati ovdjeovdje i ovdje. :)


7. Koristite pravilo neparnog broja ("Pravilo 3")
Pri dekoriranju polica obratite pažnju na grupiranje knjiga i predmeta. I hrpe knjiga i predmeti izgledaju privlačnije ako je zbroj stavki neparan broj, najčešće tri. Iako sam tek nedavno saznala za ovo pravilo u dekoriranju, moram priznati da sam ga i prije intuitivno upotrebljavala. Naravno, ovo ne znači da ga uvijek morate koristiti, ali kad ste u nedoumici, igrajte na sigurno.

8. Ostavite mjesta oko knjiga i dekoracija
Nemojte police natrpati knjigama i dekoracijama, nego između njih ostavite nešto prostora. Taj prostor daje dojam prozračnosti, a i lakše je obrisati prašinu. ;)

I to je to! Nadam se da će vam ovi savjeti biti korisni. Ako imate još kakvih pitanja, slobodno pitajte.

Kako vi organizirate svoje police za knjige? Volite li čitati? Koja vam je najdraža knjiga?

Oznake: ,