Kako pravilno napisati TO DO listu?

Vjerojatno smo svi, barem jednom u životu, na komad papira zapisali nekoliko zadataka koje moramo obaviti, odnosno napravili tzv. TO DO listu. Nekad nam ta lista stvarno pomogne u izvršavanju zadataka, a nekad nas sam pogled na nju "paralizira".

TO DO liste pišem otkad znam za sebe, vjerojatno i prije nego što sam znala da se zovu TO DO liste, ha ha ha. Uvijek sam se držala one "Pametan piše, budala pamti" pa sam još kao klinka u osnovnoj školi uredno zapisivala sve što moram naučiti ili napisati za domaću zadaću, a kvačica kraj određenog zadatka uvijek mi je pružala osjećaj postignuća. S vremenom sam, nakon niza pokušaja i pogrešaka, naučila kako pravilno napisati TO DO listu, tj. listu koja će mi zbilja pomoći u upravljanju vremenom. U današnjem bih postu zato s vama željela razmijeniti nekoliko savjeta.



Krenimo...

1. Na jedan papir (ili u planer) napišite sve što trebate napraviti taj tjedan, odnosno napravite tjednu TO DO listu. Napišite sve što vam padne na pamet, bez puno razmišljanja, ali osim svakodnevnih zadataka u obzir uzmite i ciljeve koje ste postavili na početku godine. Zapisane zadatke možete podijeliti u kategorije.

2. Zapisane zadatke iz tjedne TO DO liste rasporedite prema danima

3. Pri pisanju liste u obzir uzmite i vrijeme. Dan možete podijeliti prema satima (za detaljnije planiranje) ili pak dijelovima dana - jutro, popodne, večer. Iako sam u starom planeru imala predložak za zapisivanje sastanaka podijeljen prema dijelovima dana, shvatila sam da je i obične zadatke važno vremenski rasporediti. Uz nedostatak mjesta za tjednu TO DO listu, ovo je bio najvažniji razlog zbog kojeg sam napravila novi predložak za tjedno planiranje.

4. TO DO lista bi trebala biti relativno kratka, tj. sadržavati najviše 7 zadataka.

5. Pri pisanju TO DO liste budite precizni i zadatak uvijek započnite glagolom. Nemojte napisati samo imenicu, npr. rublje, jer tako nećete znati što trebate napraviti - oprati, objesiti, pokupiti, ili pak ispeglati?! Ovo je banalni primjer, ali negdje sam pročitala da bi se pri pisanju TO DO liste trebali staviti u poziciju radnika koji prima naredbe od šefa (ili obrnuto, svejedno je). Da dobijete ili date naredbu - "Rublje!", nikome ne bi bilo jasno što treba točno s njime napraviti, ali ako čujete "Ispeglaj crvene majice!", stvari su već jasnije. :)

6. Razlikujte cilj ili projekt od zadatka. Npr. organizirati kuhinju nije zadatak kojeg možete obaviti u pola sata, nego projekt koji se sastoji od nekoliko zadataka -  baciti ili donirati stvari koje više ne koristite, izmjeriti ladice, kupiti odgovarajuće organizatore, organizirati kuhinjske elemente itd. Projekti uglavnom zahtjevaju posebnu TO DO listu.

7. Osim neizostavne kućice ispred zadatka, poslužite se i drugim simbolima. Ja, recimo, uskličnikom (!) volim označiti zadatke koje MORAM napraviti taj dan, strelicom (-->) zadatke koje mogu "prebaciti" na sutrašnji dan, a kružićom (o) sastanke koji imaju točno ugovoreno vrijeme.

8. TO DO listu uvijek započnite s nekim jednostavnim zadatkom. Bit ćete motiviraniji za daljni nastavak dana ako ste barem nešto označili kvačicom! :)

9. Listu držite na vidljivom mjestu. Bez obzira pišete li je na papir ili u planer, držite je negdje blizu, npr. na radnom stolu.

10. Budite fleksibilni. Pri pisanju TO DO liste, na umu imajte činjenicu da ne možete sve točno isplanirati. Ponekad će se dogoditi neka neplanirana situacija pa je važno ne zamarati se njome, nego određeni zadatak napraviti kasnije ili pak sutrašnji dan.

Eto, stigli smo i do broja 10. :) Iskreno se nadam da će vam ovi savjeti pomoći u pravilnom pisanju TO DO liste, a ako imate kakvih pitanja ili komentara, slobodno ih podijelite. Voljela bih i ja nešto naučiti od vas. 

Oznake: , , ,