Izrada fascikla za recepte

Kao što sam spomenula u prošlom postu, danas organiziramo recepte. Nakon što sam se aktivnije angažirala u kuhanju, shvatila sam da bi bilo dobro osmisliti nešto gdje ću spremati svoje omiljene recepte. Budući da preferiram papirnate verzije recepata (najviše zbog praktičnosti jer mi se pri kuhanju ne sviđa pipkati laptop ili mobitel), a ljubitelj sam fascikala svih vrsta, izbor je pao upravo na fascikl. Fora su mi i razne kutijice za recepte, ali fascikl je ipak fascikl.

Izrada ovakvog fascikla s receptima vrlo je jednostavna. Daklem, trebat će vam:

1. korak - Izrada naslovne stranice

U programuzaobraduteksta osmislite naslovnu stranicu. Ja sam uparila točkasto-prugasti dizajn koji sam pronašla onlajn i stavila natpis Recepti. Možete osmisliti i hrbat, posebno ako će vam fascikl s receptima stajati negdje s ostalim fasciklima ili kuharicama.


2. korak - Izrada razdijelnika i oznaka
Radi lakšeg snalaženja, recepte podijelite u kategorije, npr. Glavna jela - Doručak/večera, Glavna jela - Ručak, Prilozi, Deserti, Ostalo, Isprobati. U programuzaobraduteksta osmislite razdijelnike i oznake. Savjet: Na stražnjoj strani razdijelnika napravite tablicu Sadržaj u koju ćete upisivati imena jela koja se nalaze u fasciklu.



3. korak - Izrada predložaka za zapisivanje recepata
Recepte prikupljam na nekoliko načina. Najčešće ih isprintam direktno sa stranice, nekad ih prebacim u programzaobraduteksta pa obradim, nekad ih jednostavno izrežem/kopiram iz časopisa/kuharice, a nekad ih pak ručno prepišem. Da bi prepisani recepti ljepše izgledali, možete osmisliti i predložak za zapisavanje recepata (u skladu s cjelokupnim dizajnom fascikla).



4. korak - Printanje, rezanje, lijepljenje i umetanje recepata
Isprintajte, izrežite i zalijepite naslovnu stranicu i oznake (za printanje koristite tvrđi papir, npr. foto-papir), a isprintane razdijelnike i isprintane/izrezane/kopirane/prepisane recepte umetnite u plastične košuljice pa u fascikl. Plastične košuljice služe za zaštitu papira od mrlja - ovako zaštićene recepte možete slobodno primiti mokrim rukama i nećete uništiti papir.





I fascikl s vašim omiljenim receptima je gotov! 


Kako vi organizirate svoje recepte? Volite li više papirnate ili digitalne verzije?

P.S. Na prednju i stražnju unutarnju stranu fascikla možete dodati i tablicu Bilješke u koju ćete zapisivati podatke vezane uz kuhanje ili neki recept (npr. pretvorbu mjera i sl.). Isto tako, savjetujem vam da u kategorije Glavna jela, Prilozi i Deserti stavljate samo one recepte koje ste isprobali i koji se sviđaju vama i vašim članovima obitelji, a ostale u kategoriju Isprobati (nakon što ih isprobate, možete ih premjestiti ili jednostavno baciti/reciklirati/izbrisati).


Idući petak očekujte post s fotkicama mog DIY planera za vjenčanje, nekoliko smjernica za njegovo korištenje, a možda i dvije-tri pametne o organizaciji vjenčanja. (jes,ajemgetinmerid!). :)

Oznake: , ,