Recenzija proizvoda: Ecoegg jaje za pranje rublja

Danas vam donosim recenziju jedne zanimljive stvarčice. Radi se o proizvodu za pranje rublja Ecoegg, odnosno jajetu za pranje. U zadnje vrijeme pokušavam smanjiti svoj štetni utjecaj na okoliš, malo se više brinem za zdravlje, ali i pokušavam uštedjeti pa sam odlučila isprobati ovu alternativnu metodu pranja rublja. Ako i vi slično razmišljate i dvoumite se oko kupnje, nadam se da će vam ova recenzija pomoći u odluci.

Ecoegg jaje za pranje rublja


Daklem, o čemu se zapravo radi?
Kao što možete pretpostaviti, Ecoegg je ekološki proizvod za pranje rublja, ne sadrži štetne tvari, dobar je za okoliš, kožu, ali i za novčanik.

Možete ga naručiti direktno od proizvođača ili na Amazonu, no možda ga je jednostavnije naručiti u Hrvatskoj - na domaćem tržištu nudi ga tvrtka BioRoot, koja u ponudi ima i druge ekološke proizvode - od četkica za zube do čaša za vodu.

U paketu dobijete plastičnu ambalažu nalik jajetu (otuda i ime) i šest vrećica s peletima, tj. kuglicama - jednu s tamno obojenim, a pet svijetlim.

Ecoegg jaje za pranje rublja

Kuglice su zapravo te koje čiste rublje. Tamno obojane kuglice su tzv. turmalinske kuglice koje oslabljuju silu između prljavštine i tkanine, a svijetlo obojane kuglice prirodno ioniziraju molekule kisika u vodi koje onda dublje prodiru u tkaninu i "podižu" prljavštinu bez oštećenja tkanine (--> službeno objašnjenje).

Ecoegg jaje za pranje rublja

Jaje se može kupiti u nekoliko varijanti - s mirisom proljetnog cvijeća, svježeg (čistog) pamuka i bez mirisa. Isto tako, dostupno je ono za 210 i 720 pranja.

Kad otvorite pakiranje, jaje najprije morate rastaviti i napuniti kuglicama. Pri prvom punjenju koristit ćete vrećicu s tamnim kuglicama i tri vrećice sa svijetlim kuglicama. Rastavljanje jajeta nije komplicirano, morate jedino pratiti upute koje dobijete s proizvodom (stiskanje gumbića i okretanje). Preostale dvije vrećice poželjno je čuvati na suhom, hladnom i tamnom mjestu. Nakon svakih 72 pranja, treba se dodati po jedna vrećica svijetlih kuglica i to tako da se stare ostave unutra. Tamne kuglice ne trebaju dopunjavanje.

Ecoegg jaje za pranje rublja

Kao što ste već gore pročitali, jedno jaje traje 210 ili 720 pranja (ovisi koju ste varijantu kupili). Prema izračunima proizvođača, jaje za 210 pranja traje oko godine dana (4-5 pranja tjedno), a ono za 720 tri godine. Nakon što potrošite sve kuglice, ne morate kupovati cijelo jaje, nego samo kuglice.

Jaje se stavlja u bubanj (nemojte samo prenatrpati perilicu jer jaje onda neće imati mjesta), a nakon pranja se izvadi van i posuši. Ako perete nekoliko tura zaredom, jaje možete izvaditi kad ste gotovi za taj dan.

Ecoegg jaje za pranje rublja

Moje iskustvo:
Jaje sam naručila još prije nekoliko mjeseci, ali s testiranjem sam krenula tek nedavno - dosad sam "obavila" desetak pranja, na svim vrstama odjeće. Testiranje sam odgodila zbog "tehničkih" problema, naime, morala sam nešto hitno oprati, taman mi nestalo deterdženta, jaje još nije stiglo, a dragi mi je umjesto nekog najmanjeg pakiranja (da "pokrije" vrijeme do dolaska jajeta) kupio valjda najveće koje smo dosad koristili, ha ha ha. Jaje mi je u tim uvjetima bilo nepraktično isprobavati pa sam pričekala dok ne potrošim kupljeni deterdžent.

U postu "Moja rutina pranja rublja" opisala sam vam svoj način pranja rublja; čini mi se da sam spomenula da koristim praškaste deterdžente, i to većinom one trgovačkih marki koji po kilogramu koštaju desetak kuna (naravno, deterdženti su, kao i pelene, uvijek negdje na akciji pa za te novce možete "ubosti" i one brendirane).

Daklem, jaje sam isprobala na svim vrstama odjeće - bijeloj posteljini, ručnicima, donjem rublju, svijetlom rublju, tamnom rublju, plišancima, dječjoj odjeći, jako zaprljanom rublju itd.

Moram priznati da sam u početku bila jako skeptična i da mi baš i nije bilo jasno kako to jaje radi, tj. mislila sam da će odjeća ostati prljava. No, nasreću, prevarila sam se. Nisam primijetila apsolutno nikakvu razliku između jajeta i klasičnog deterdženta; jaje je odjeću opralo jednako dobro kao i deterdžent! (Apdejt 21.2.2018. - jedino što mi zasad nije opralo kao deterdžent su mrlje od šminke; znači, ipak bi i te mrlje prije trebalo tretirati, s običnim deterdžentom to nisam trebala.)

Koje su to onda dobre, a koje loše strane ovog proizvoda?

Dobre strane (općenito, ali i u odnosu na deterdžent):
+ ekološko - ne sadrži štetne tvari
+ pogodno za osobe s alergijama i djecu
+ ne šteti okolišu
+ "omekšava vodu" - kao što znate, ja baš i nisam neki ljubitelj omekšivača (em mi se ne sviđa to što svakakve kemikalije ostaju na odjeći, em nisam fan jakih mirisa). Dosad sam omekšivač koristila samo na odjeći (daklem, ne na posteljini, ručnicima itd.). Mogu reći da su mi ručnici u odnosu na pranje bez omeksivača (samo s deterdžentom) nešto mekši. Osobe koje su naviknute na pranje omekšivačom vjerojatno neće primijetiti razliku, tj. rublje će im djelovati grublje. S jajetom omekšivač ne morate koristiti, ali ako želite, tj. procijenite da vam rublje nije dovoljno mekano, slobodno možete.
+ može se koristiti i za ručno pranje - u tom slučaju jaje treba ostaviti dvadesetak minuta u vodi u kojoj ćete prati rublje
+ štedi novce - jaje koje sam kupila koštalo je nekih 160 kuna (točnije 157,30). Ako u obzir uzmete da smo mjesečno na deterdžent trošili cca 20 kuna (8 kg sam imala skoro 4 mjeseca, a kilogram je bio nekih deset kuna), onda je više nego očito da ćemo ovako uštedjeti (20×12=240, a jaje koje se koristi godinu dana je 160!).
+ jednostavno je za upotrebu - samo ga ubacite u bubanj s odjećom i to je to
+ ne morate razmišljati o kupovini deterdženta godinu dana

Moguće loše strane:
- možda bi proizvođač trebao razmisliti o boljem objašnjenju tzv. turmalinskih kuglica. Sumnjam da većina ljudi (uključujući i mene) zna što je turmalin.
- nije za pranje na temperaturama višim od 60 stupnjeva. U uputama, ako čitate između redova, stoji da se neće ništa ekstra dogoditi ako koji put jaje upotrijebite na višim temperaturama, ali se tako smanjuje vijek kuglica pa bolje ne riskirati. Ja sam dosad na 90 prala jedino bijelu posteljinu, ali sam ju sad oprala na 60 i nisam primijetila neku bitnu razliku. Nezgodno je ako baš imate nešto što se obavezno mora iskuhavati.
- zvuk "lupkanja" jajeta po perilici
- bijele "mucice" nakon prvog korištenja - iako sam nakon prvog isprobavanja ostala ugodno iznenađena čistoćom rublja, zasmetao me jedan detalj zbog kojeg sam skoro odustala od korištenja jajeta - bijele mucice na odjeći. Nakon daljnjih pranja više ih nije bilo. Hm, dok malo bolje razmislim, te mucice ne bih ni skužila da nisam kao testni uzorak stavila tamnu odjeću.
- ne uklanja mrlje - mrlje morate tretirati isto kao što biste to učinili kod pranja s klasičnim deterdžentom (to piše i u uputama)
- u perilici mora biti mrvicu više mjesta da bi se jaje moglo okretati (perilica ne treba biti poluprazna, ali je ne smijete ni prepuniti (kao što to ja napravim nekad))
- slab miris - za one naviknute na miris omekšivača, ovo će biti mana, no meni ne smeta. Odjeća mi ne mora mirišati, glavno da nije prljava
- 210 pranja nekome će "isteći" prije godine dana, posebno ako obitelj ima više članova.

Zaključak:
Iako se na prvu čini da jaje ima isti broj prednosti i nedostataka, ovi nabrojeni nedostaci većini ljudi neće biti problem. Isto tako, mislim da je briga za okoliš i/ili zdravlje bitnija od toga hoće li odjeća mirišati na ljubičice ili tratinčice. :)

Jajetom sam zasad zadovoljna i preporučujem da ga definitivno isprobate kao alternativu klasičnom deterdžentu.

...

Jeste li čuli za ovaj proizvod? Biste li ga isprobali? Napišite mi svoje mišljenje u komentarima.

Čitamo se.

Oznake: