petak, 4. studenoga 2016.

5 organizacijskih projekata koji su mi promijenili život

petak, 4. studenoga 2016.
Ok, priznajem, naslov je pomalo dramatičan, ali nije daleko od istine. :) Cilj svakog organizacijskog projekta (bilo da se radi o organizaciji prostora, stvari ili vremena) je pojednostaviti svakodnevni život što onda automatski podrazumijeva i promjenu. Svaki od projekata kojeg sam napravila na neki je način promijenio moj život (ili mi ga je otprve pojednostavio ili sam kroz metodu pokušaja i pogrešaka naučila nešto novo), a u današnjem bih vas postu željela podsjetiti na TOP 5 (klik na naslov odvest će vas do originalnog posta).

5 organizacijskih projekata koji su mi promijenili život

Krenimo s odbrojavanjem:

Iako nikad nisam imala većih problena s čišćenjem, podsjetnik u obliku rasporeda čišćenja puno mi je pomogao. Izrada jednog takvog rasporeda nije komplicirana; trebalo mi je otprilike pola sata.

Kako mi je ovaj projekt promijenio život?
Meni je mnogo jednostavnije zapisati zadatke koje trebam obaviti u vezi čišćenja, nego se stalno prisjećati što i kada moram napraviti. A uz raspored točno znam i kad sam nešto zadnji put očistila, npr. pećnicu, ha ha ha.
Raspored čišćenja
Nakon dugotrajnog guglanja i odgledanih x videa, prošle zime odlučila sam se i sama okušati u stvaranju modne kapsule. Baš u to vrijeme počeo mi se nazirati trudnički trbuščić pa mi se to učinilo idealnom prilikom za slaganje i isprobavanje novih modnih kombinacija.

Kako mi je ovaj projekt promijenio život?
Odijevanje je postalo "mačji kašalj" - samo sam rotirala odabrane komade. Isto tako, nisam došla u napast pokupovati svu trudničku odjeću koju sam vidjela pa sam uštedjela i nešto novca. :)

Stvaranje modne kapsule
























Praćenje troškova prvi je korak u kvalitetnom upravljanju kućnim budžetom, a slično kao raspored čišćenja, i tablicu za zapisivanje troškova napravila sam za pola sata.

Kako je ovaj projekt promijenio moj život?
Tko bi rekao da za utrošenih pola sata (ok, nešto discipline u skupljanju računa + još pola sata svaki mjesec) mogu imati potpuni pregled nad troškovima i onda, sukladno tome, odrediti budžet za pojedine stvari? Iskreno, da ne zapisujem iznose s računa, pojma ne bih imala na što smo i koliko novaca potrošili, što baš i nije dobro kad su u igri veliki projekti, npr. renovacija kuće.

Praćenje troškova
























Meni sam planirala jednom tjedno, premda sada, ponukana Sofijinim primjerom kojeg je opisala u ovom postu, razmišljam o stvaranju menija za 30 dana, kojeg ću onda prilagođavati iz mjeseca u mjesec. Za inspiraciju pogledajte moju novu ploču na Pintrestu - "Brzi recepti".

Kako mi je ovaj projekt promijenio život?
Uf,  mnogo! Nema više razmišljanja o tome što ćemo jesti svaki dan niti bezglavog lutanja po trgovini. Štedim i vrijeme i novac!

Oduvijek sam zadatke koje bih trebala obaviti negdje zapisala jer sam jedino tako bila sigurna da nešto neću zaboraviti. Planiranje je dobilo još veću čar kad sam osmislila svoj prvi planer. Danas ga koristim u izmijenjenom i poboljšanom izdanju, doduše, nešto manje nego prije Sofijinog rođenja; jednostavnije mi je TO DO listu utipkati u mobitel. No, jedno je sigurno - mislim da bih bez planiranja bila totalno izgubljena, ha ha ha.

Kako mi je ovaj projekt promijenio život?
Mislim da sam gornjom rečenicom sve rekla - kad isplaniram dan i tjedan, osjećam da mi vrijeme koje imam na raspolaganju ima smisla i da ga ne trošim uzalud. Naravno, ne može sve ići točno onako kako sam si zacrtala, ali bitan je trud, zar ne?

DIY planer

Da sad čujem vas... Jesu li i vama neke preinake u organizaciji prostora, stvari i vremena promijenile život? Kako?

Uživajte mi u vikendu.

4 komentara:

  1. Praćenje troškova definitivno je promijenilo život na bolje. Ima tome više od 10 godina. Sve ok dok te roditelji mogu izvući, ali kad se osamostališ nema druge nego pratiti troškove i planirati.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Točno tako, ali bome nije loše navike praćenja troškova, određivanja budžeta itd. usvojiti i prije. :)

      Izbriši
  2. Ja volim imati, okvirno, isplanirano kad radim i što.
    uopće ne moram sve napraviti u zamišljeno vrijeme, ali stavljanje obaveza na papir me fokusira da se sjetim svega, i zapisujem u određene dijelove planera na "to do"liste.
    šoping liste su jedne od najboljih, osim toga, za svaki mejsec si zapišem zadatke, i još si stavim za njih hrpu remindera, tako da se sve odradi na vrijeme- na primjer, zubar, doktori, šišanje, plaćanje članstva haku itd.

    O kapsuli sam dugo i intenzivno razmišljala, i odustala. Nije to za mene :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Upravo to, zapisivanje daje fokus! Ni ja ne napravim baš sve kako sam zamislila, nisam stroj, ha ha ha, ali zapisivanje jako pomaže. ☺

      A što se tiče kapsule, meni je bila odlična u trudnoći jer sam već bila ograničena brojem odjeće koju mogu staviti na sebe. 😊 No, budući da sam se zbilja iznenadila kad sam shvatila koliko mi je odijevanje postalo jednostavnije, nastavila sam s njom i dalje, doduše, sad sam više-manje stalno u trenirci omotana tetra pelenom, ha ha ha. Ali shvaćam da za onog tko uživa u novoj odjeći i stalnom isprobavanju novih kombinacija, kapsula baš i nije opcija.

      Izbriši

Organizirajte se! © 2014