petak, 1. srpnja 2016.

Kako organizirati bilo koji prostor u kući/stanu?

petak, 1. srpnja 2016.
Ako duže vrijeme pratite ovaj blog i moju organizacijsku pustolovinu, onda ste vjerojatno primijetili da svi organizacijski projekti imaju sličan tijek, tj. korake koje morate poduzeti na početku, u sredini i na kraju. Naravno da svaki projekt ima neke svoje osobitosti pa ako želite organizirati radni stol, tražit ćete ideje o organiziranju radnog stola, a ako pak želite uvesti reda u ormar, guglat ćete "organiziranje ormara". No, kao što sam već napisala, većina se organizacijskih projekata može svesti na nekoliko jednostavnih koraka koje ću danas podijeliti s vama. :)

Kako organizirati bilo koji prostor u kući ili stanu?

Krenimo redom:

1. Iz prostora koji želite organizirati maknite sve stvari.
Daklem, koji god prostor da organizirate (ladicu, ormar, kuhinjske elemente, novčanik...), uvijek prvo iz tog prostora maknite sve stvari. Ovaj je korak važan jer ćete tako nabolje dobiti uvid u to kako prostor izgleda i što je u njemu. :)
2. Očistite prostor.
Drugi korak baš i nije organizacijski, ali je po mom mišljenju dosta bitan. Kad maknete sve stvari iz prostora, bilo bi ga dobro očistiti i dezinficirati. Ne bi bilo baš zgodno stvari koje koristite vratiti u prljavi prostor, zar ne?

DIY sredstvo za čišćenje
DIY sredstva za čišćenje
3. "Riješite" se stvari koje vam ne trebaju.
Mislim da o ovoj temi već sve znate. :) Stvari koje vam ne trebaju i ne koristite ih (ili u vama ne bude radost) bacite, reciklirajte, donirajte ili prodajte.

Rješavanje nepotrebnih stvari
Organiziranje ormara


4. Od preostalih stvari napravite grupice.
Stvari koje želite sačuvati podijelite u grupice. Najbolji kriterij je prema sličnosti, na primjer, ako organizirate ladicu u radnom stolu, na jednu ćete hrpicu staviti olovke, na drugu ljepila i sl.. Isto tako, ako organizirate knjige, vjerojatno ćete ih podijeliti prema žanru - krimići, stručna literatura, popularna psihologija itd.

Knjige prema vrsti
Kako organizirati i dekorirati police?


5. Izmjerite prostor pa prema mjerama kupite ili napravite spremnike za pohranjivanje stvari.
Stvari je prilikom organiziranja najbolje posložiti u različite spremnike. No, nemojte doći u napast i nakupovati spremnike prije nego što ste izmjerili prostor jer bi vam se moglo dogoditi da vam oni ne odgovaraju. Daklem, prvo metar u ruke pa onda šoping ili izrada spremnika. :)

Spremnici u komodi za presvlačenje bebe
Organiziranje komode za presvlačenje bebe
6. Stvari smjestite u spremnike (za lakše raspoznavanje možete ih i označiti).
Nakon što ste kupili ili napravili spremnike, vrijeme je da u njih smjestite svoje stvari. Spremnike bi za laške raspoznavanje najbolje bilo označiti. To možete napraviti već gotovim naljepnicama ili pak svojim.

Označavanje začina
Organiziranje začina


7. One stvari koje češće upotrebljavate stavite ispred.
Stvari koje upotrebljavate svakodnevno stavite na dohvat ruke, a one koje koristite rjeđe, pospremite "dublje" u prostor. Tako ćete maksimalno iskoristiti prostor, a sve ćete moći jednostavno dohvatiti.

Kuhinjski elementi
Organiziranje kuhinje
8. Vraćajte stvari na svoje mjesto, ali promijenite sustav ako vam ne odgovara.
Poanta svakog organizacijskog sustava koji osmislite je omogućavanje jednostavnijeg vraćanja stvari na svoje mjesto. Daklem, ako vam se događa da stvari, iako one imaju svoje mjesto, ne vraćate tamo gdje pripadaju, ili ste malo "lijeni" ili vam taj sustav jednostavno ne odgovara. Ako je u pitanju prvi razlog, pokušajte se malo potruditi, a ako je pak stvar u drugom, promijenite sustav. :)

I to je u principu to! Kako vam se čine ovi savjeti? Jesam li preskočila koji korak?

Broj komentara: 6:

  1. Savjeti kao i uvije odlični još da ih počnem primjenjivati bilo bi super :D

    OdgovoriIzbriši
  2. Najbolji je poslednji korak :) Tacno znam da li sam dobro odradila posao po time da li posle kratkog vremena ponovo treba da preslozim stvari.
    Ali ne treba se predavati, svakim pokusajem ucimo nesto novo :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, točno tako, treba biti uporan dok god ne nađemo sustav koji nam odgovara. 😊

      Izbriši
  3. I meni je br. 8 najbolji! Tijekom prošle godine sam poprilično organizirala prostor u stanu, ali mi se dogodilo da svejedno vlada nered. Tako sam počela obraćatai pažnju na to da vraćam stvari na svoje mjesto. Od tada je sve znatno urednije

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Slažem se da je broj 8 najbitniji. Bez vraćanja stvari na svoje mjesto ne može nam pomoći ni najbolji organizacijski sustav. :)

      Izbriši

Organizirajte se! © 2014