Planer 2016. + izrada predložaka + šalabahter za izradu DIY planera

Početak nove godine, između ostalog, vrijeme je i za novi planer. Kao što sam obećala prošli put, u današnjem ću vam postu predstaviti svoj novi/stari planer. :)

DIY planer 2016.

Zašto kažem novi/stari? Novi jer je očito namijenjen novoj godini (promijenila sam i neke sastavnice koje mi nisu odgovarale), a stari jer je u mnogome sličan prošlom, tj. dizajnom se ne razlikuje toliko drastično kao od prvog planera kojeg sam izradila.

Daklem, što je isto?
Jednostavnost (tamnoplava i koraljna boja, prugice), A5 format, fascikl s prstenovima, dodaci za planer - straničnik, programi za izradu predložaka (PicMonkey i MS Publisher), kategorije prema kojima su raspoređene sastavnice, 95% samih sastavnica i plastificirane stranice.

DIY planer


Što je onda drugačije?
Prestala sam koristiti sve ostale dodatke planeru, osim straničnika (možete ih vidjeti na gornjim linkovima). Najviše su mi se "zamjerile" naljepnice - iako mi ih je stvarno lijepo vidjeti u planeru, shvatila sam da jednostavno nisam osoba koja će planer dekorirati naljepnicama, makar one bile i super funkcionalne. 

Najveća promjena je svakako promjena predloška za tjedno planiranje. Ovdje i ovdje ste mogli vidjeti (na drugom linku čak i skinuti) predloške za tjedno planiranje koje sam dosad koristila. No, s vremenom sam shvatila da u kućice stalno iznova zapisujem iste stvari, trošim previše papira, a na kraju nemam kamo zapisati neki sastanak koji je idući mjesec jer nisam isprintala dovoljno predložaka. Zato sam ove godine odlučila iskombinirati mjesečni, tjedni i dnevni pregled - s lijeve je strane pregled mjeseca gdje upisujem sastanke, a s desne je prostor za zapisivanje stvari koje radim iz tjedna u tjedan + Post-It papirići s dnevnom TO DO listom (tu sam desnu stranu plastificirala i pomicat ću je s promjenama mjeseca). Držite fige da će mi ovaj predložak bolje odgovarati!

DIY predložak za planiranje
{ovaj je prazan prostor s desne strane mjesto za Post-It papiriće}

E, sad, u ovom sam postu, koji je ujedno i najčitaniji post na blogu, opisala kako izraditi svoj planer - od izrade naslovne stranice preko printanja i rezanja do umetanja listova. Međutim, nigdje vam nisam pokazala kako točno napraviti same predloške pa ću danas ispraviti taj propust (na primjeru mjesečnog pregleda). Za izradu predložaka vam je potrebno minimalno poznavanje MS Publishera - umetanje slika, tekstnih okvira, tablica i njihova obrada.

DIY predložak za planer - izrada predložaka


Krenimo redom:

1. korak - Otvaranje MS Publishera
Otvorite novi dokument klikom na program i odabirom Blank page - Landscape (Prazna stranica - pejsaž).

DIY predložak za planer - Otvaranje dokumenta

2. korak - Umetanje i uređivanje slike
Na netu pronađite sliku koja vam se sviđa i spremite je. Ja sam odabrala tamnoplave prugice. U dokumentu koji ste otvorili pritisnite Insert (Umetni) pa Pictures (Slike) i odaberite željenu sliku.

DIY predložak za planer - Umetanje slike
Sliku zatim uredite prema želji. Meni je trebao samo njen manji dio pa sam ostatak izrezala pritiskom na Pictures Tools (Alati za obradu slike), Format (Uredi) pa Crop (Izreži). Isto tako, namjestila sam visinu i širinu.

DIY predložak za planer - Uređivanje slike
3. korak - Umetanje i uređivanje tekstnog okvira
Sada umetnite tekstni okvir pritiskom na Insert (Umetni) pa Draw Text Box (Nacrtaj tekstni okvir).

DIY predložak za planer - Umetanje tekstnog okvira
Tekstnom okviru najprije odredite visinu i širinu pritiskom na (1) Drawing tools (Alati za obradu crteža), Format (Uredi) pa (2) Height (Visina) i Width (Širina). Zatim odaberite boju oblika pritiskom na (3) Shape Fill (Ispuna oblika) i bijelu kućicu. Ako želite da vam boja oblika bude prozirna, odaberite opciju (4) Gradient i (5) More Gradients. Otvorit će vam se prozor u kojem (6) Transparency (Prozirnost) namjestite na 10%.

DIY predložak za planer - Uređivanje tekstnog okvira
U tekstni okvir potom napišite tekst pa ga uredite prema želji. Ja sam korisitla fontove Mistral 28 i Arial Narrow 26 (bold) i sivu boju.

DIY predložak za planer - Uređivanje tekstnog okvira
4. korak - Umetanje i uređivanje tablice
Nakon što ste umetnuli i uredili sliku i tekstni okvir, vrijeme je za umetanje tablice. Pritisnite Insert (Umetni) pa Table (Tablica) i odaberite tablicu veličine 7x7.

DIY predložak za planer - Umetanje tablice
Tablici odredite visinu i širinu pritiskom na Table Tools (Alati za obradu tablice), Layout (Predložak) pa Height (Visina) i Width (Širina). U prvi red tablice upišite kratice dana u tjednu i centrirajte ih pritiskom na označenu kućicu.

DIY predložak za planer - Uređivanje tablice
Prvom redu tablice (u koji ste upisali tekst) promijenite boju ispune. Pritisnite (1) Table Tools (Alati za obradu tablice), (2) Design (Dizajn) pa (3) Fill (Ispuna). Odaberite boju iz ponuđenih kućica ili pritisnite (4) More Fill Colors (Više boja). Otvorit će vam se prozor u kojem možete odabrati boju po želji. Ja sam odabrala opciju (5) Custom i u (6) RGB model boja upisala 255, 74, 74.

DIY predložak za planer - Uređivanje tablice2
Sada namjestite boju i debljinu obruba tablice. Opet pritisnite Table Tools (Alati za obradu tablice), Design (Dizajn) pa odaberite opciju 1/2 pt, sivu boju i kliknite na Borders (Obrub) i All Bordes (Svi obrubi).

DIY predložak za planer - Uređivanje tablice3
Na kraju odaberite boju i font teksta pritiskom na Home (Početna). Ja sam odabrala font Arial Narrow 14 (bold) i bijelu boju.

DIY predložak za planer - Uređivanje tablice4
I to je to! Predložak je gotov.

DIY predložak za planer - Gotovi predložak








Na ovaj način možete napraviti i druge predloške, samo umećite slike, tablice i tekstne okvire. :) Zbilja jednostavno i brzo!

I za kraj, jedan mali šalabahter za izradu DIY planera (da imate sve na jednom mjestu).

Izrada DIY planera

Ništa, nadam se da ste post uspjeli pročitati do kraja i da vam se sviđa moj novi/stari planer. Isto tako, nadam se da će vam spomenuti savjeti pomoći u izradi svojeg planera. Sretno planiranje!

Oznake: , ,